LUCKA 1

julkalender

1:a DECEMBER – Lucka 1
PLANERA DIN HÄLSA
Ursäkter är den största boven till att inte planera sin hälsa och ofta kommer ursäkter som tex jag hinner inte träna för att …., jag hann inte laga en näringsrik balanserad middag idag för att…, barnen somnade inte på kvällen så jag kunde inte…., fick jobba över idag och hann inte….
Det handlar om att prioritera sin hälsa, planera in den för du har bara ETT LIV OCH EN KROPP. Har du inte din hälsa har du ingenting anser jag.
l-34744
Så lucka nr 1 TIPS är att du börjar fundera på hur ditt 2016 ska se ut hälsomässigt? Var det något av dina mål som du satte under 2015 som du inte har nått? Det kan handla om att bli piggare och må bättre i vardagen, att ge dig själv 30 min till att rå om dig själv varje dag, träna, göra matlådor, minska i cm runt midjan, känna att byxorna inte sitter hårt i midjan, inte känna sig andfådd så fort man ska göra något, ställa klockan 30 min tidigare på morgonen och ta den där morgonpromenaden – ja listan kan göras hur lång som helst. Hur planerar du januari februari mars 2016?
Frågor du kan ställa dig när du lägger din plan är följande.
NÄR ska ditt hälsomål vara uppnått, dela upp i delmål fram till slutmålet, sätt ett datum
VAD är det för hälsomål du vill uppnå, specifisera målet i detalj.
HUR ska du uppnå ditt mål, alltså vad behöver du göra aktivt i beteende och aktivitet för att nå ditt mål.
När du väl lagt planen så vet du vad du ska göra och slipper ödsla energi på att du inte gör det du ska, detta är nyckeln till allt vad det än är.
Vill du att jag hjälper dig att lägga just din HÄLSOPLAN så hör av dig så skapar vi ditt bästa jag 2016.
MISSA INTE LUCKA 2 imorgon
Ha en fantastisk tisdag den 1 december 2015/ Catharina

 

Kommentera

Your email address will not be published.