LUCKA 10

3184774m4tdvdyqk3

10:e december LUCKA 10

Nyttiga chips finns det? Varför inte göra en skål med grönkålschips, jättegott :) Grönkål, även kallad bladkål eller kruskål, är en variant av kål och den är rik på både järn, C-vitamin, A-vitamin och lutein

IMG_1228IMG_1229

Ingredienser

1 Knippe grönkål

Olivolja

Fliingsalt tycker jag, salta efter behag

Citron att pressa över för den som önskar

Skölj av kålen och torka ordentligt. Ta gärna bort den hårda skjälken och bryt kålen i lagom stora bitar. Lägg allt i en bunke och häll över olivolja, salt och eventuellt citron och blanda runt. Häll sedan över grönkålschipsen på en ugnsplåt med bakplåtspapper. Sätt ugnen på 200-225 grader och grädda i ugnen i ca 5-10 min, håll koll för det kan gå ganska snabbt och vips har du en annan variant av nyttiga chips.

Ett annat gott alternativ är våra fantastiska torrostade sojabönor från Herbalife som man kan hälla upp i en skål och mumsa på eller ha så praktiskt i sin väska och snabbt har man ett proteinrikt mellanmål. Smart att även ha i sallader.

Roasted-Soy-Beans_NO_SE_FI_DK

Hög proteinhalt 9 g per påse, 113 kcal per portionspåse – färre än i traditionella smakrika snacks, smakar gott och är lättsaltade.

IMG_4257present

Tycker du om min JULKALENDER då hoppas jag att du inte missat att DELA OCH GILLA min julkalender för då har du chansen att Tomten delar ut en julklapp till just dig på självaste JULAFTON, HO HO HO

 

Kommentera

Your email address will not be published.