SKÖNA 1:A ADVENT

dddd_176764799

Nu går vi in i en härlig tid på många olika sätt och advent och december månad har olika betydelse för oss alla. Allt handlar om hur du själv vill att den kommande månaden ska vara för dig fysiskt och mentalt.

dddd_176764799

Dagens tips kommer att handla om fibrer. Många har nu tankar om hur man ska klara av alla julbord som kommer framöver och all denna mat som man ska äta, lussebullar och godis var och varannan dag. Hur ska magen klara av all denna påfrestning? Jag får många frågor om just detta och hur man ska tänka.

Var rädd om din tarm för fungerar inte den så fungerar ingenting tycker jag och det håller nog många med mig om. Det är i tarmen som all absorbering av näring sker ut till dina celler. En icke fungerande tarm gör att du kan känna dig orkeslös, ingen energi i kroppen, trött och hängig, ofta sjuk m.m.

images

Äter du tillräckligt av kostfibrer och vad bör du äta?

 

Kostfibrer finns i alla vegetabiliska livsmedel som grönsaker, frukt och spannmål. Det är viktigt för dig att ditt matsmältningssystem fungerar optimalt.

Det finns två typer av kostfibrer, lösliga (exvis broccoli, morot, gröna ärtor kål m.m)  och olösliga (exvis. Tomater, rotfrukter, vetekli, blomkål m.m.)  och se till att få balans på detta då de har olika effekt på matsmältningssystemet.

Se till att du varje dag får i dig mellan 25-30 g fibrer om dagen.

Med dagens kosthållning så är det många som inte får i sig tillräckligt med fibrer och får magbesvär på olika sätt. Mitt sätt att se på tarmen och med den erfarenhet jag har av att hjälpa personer med olika slags tarmproblem så finns det fyra olika ingredienser som du behöver ha balans på och det är

  1. Vatten
  2. Motion
  3. Fett
  4. Fibrer

Många tycker det är jobbigt och svårt att hitta rätt fibrer att äta för man ska tänka på om det är lösliga fibrer, olösliga fibrer, kalorier och hur påverkar det min tarm. Ofta blir det bara så att man äter det som man känner för och när dagen är slut så har man inte fått i sig sina 25 g fibrer som din tarm behöver för att må bra.

En banan som innehåller 3 gram fibrer och ca 100 kcal –

Havre-Äpplefibrer  5 g fibrer och 15 kcal

herbalife-havre-applefiber-1

Här kommer ett RESULTAT från en nöjd kund/medlem som har fått fantastiska resultat med denna nya produkt – Havre-Äpple fibrer

”Jag har haft problem med min mage i många år. Har inte kunnat gå på toa kontinuerligt.
Jag har provat med många olika preparat men det har inte hjälp någon längre tid.
Men nu har jag testat Havre-Äpple fiber sedan det kom ut på marknaden och magen fungerar jättebra. Jag tar en skopa med min smoothies varje morgon och kan gå på toa varje dag. Detta känns helt underbart.

/Ingegärd

FAKTA: Drycken med Havre-äpplefiber hjälper dig på ett enkelt och gott sätt att öka ditt dagliga fiberintag. En unik blandning av lösliga och olösliga fiber. Drycken med Havre-äpplefiber innehåller fiber från sex olika källor – äpple, havre, majs, citrus, endiv och soja.

Viktiga fördelar
Öka ditt dagliga fiberintag med Havre-äpplefiber
5g fiber per portion
6 fiberkällor
Innehåller både lösliga och olösliga kostfiber
Lågt kaloriinnehåll: 15 kcal per portion
Användning
Avnjut genom att blanda en skopa (7,1 g) med 1,5 dl vatten eller tillsätta en skopa till din favoritsmak med proteindrinkmix.

Fiber-och örttablett

 

 

3114_FI.IC.SW_Fibre_Herb_Square_400px

Fiber- och örttabletter innehåller en blandning av havrefiber, inulin och persilja. Ett kostfibertillskott som kan hjälpa dig att få det rekommenderade kostfiberintaget på 25 g dagligen

 

Har du problem med din tarm så tveka inte att höra av dig. 

Önskar dig en skön avkopplande 1:a Advent så hörs vi snart igen / Må bäst

 

Kommentera

Your email address will not be published.